Hoppa till innehållet

heta sommarerbjudanden – upp till 45 % rabatt!

Varukorg

Din varukorg är tom

Allmänna villkor

Allmänt

Innehållsförteckning

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Företagarens identitet

Artikel 3 - Tillämplighet

Artikel 4 - Erbjudandet

Artikel 5 - Avtalet

Artikel 6 - Ångerrätt

Artikel 7 - Kostnader vid utövande av avtal

Artikel 8 - Undantag från ångerrätten

Artikel 9 - Priset

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti

Artikel 11 - Leverans och utförande

Artikel 12 - Långfristiga transaktioner: varaktighet, uppsägning och förlängning

Artikel 13 - Betalning

Artikel 14 - Förfarande för klagomål

Artikel 15 - Tvister

Artikel 16 - Ytterligare eller avvikande bestämmelser

 

Artikel 1 - Definitioner

I dessa villkor gäller följande definitioner:

  1. Ångerfrist: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt. Läs allt

om betänketiden.

  1. konsument: en fysisk person som inte agerar inom ramen för närings- eller yrkesverksamhet och som är

ingå ett distansavtal med företagaren;

  1. Dag: kalenderdag;
  2. Långfristig transaktion: ett distansavtal som avser en rad olika varor och/eller tjänster.

för vilka leverans- och/eller inköpsskyldigheten är utspridd över tiden;

  1. varaktigt medium: varje metod som gör det möjligt för en konsument eller ekonomisk aktör att erhålla information

riktade till honom personligen, på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad mångfaldigande.

av den lagrade informationen.

  1. Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att avstå från rätten att frånträda avtalet

Distansavtal.

  1. förlaga: den standardblankett för utövande av ångerrätt som tillhandahålls av en näringsidkare som har ett

Konsumenten kan fylla i när han vill utöva sin ångerrätt.

  1. Ekonomisk aktör: den fysiska eller juridiska person som distribuerar produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans

Erbjuder;

  1. distansavtal: ett avtal som, inom ramen för ett avtal som ingåtts av

system för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, till och med ingåendet av avtalet om

Avtalet använder endast en eller flera tekniker för distanskommunikation.

  1. Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå en

utan att konsumenten och företagaren har samlats i samma rum samtidigt.

  1. Allmänna villkor: dessa allmänna villkor och bestämmelser för företagaren.

 

Artikel 2 - Företagarens identitet

RAVEG B.V.

Rokin Rokin

Herengracht 221

1016 BG

Amsterdam

Nederländerna

T +31 6 41892937

E info@raveghairstyling.se

92430767

NL866041242B01

Artikel 3 - Tillämplighet

  1. Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företagaren och för varje

Distansavtal och beställningar mellan näringsidkare och konsument.

  1. Innan distansavtalet ingås ska texten till dessa allmänna villkor överlämnas till den behöriga myndigheten.

göras tillgängliga för konsumenterna. Om detta inte är rimligt möjligt kommer distansavtalet att gälla

anges, ska det anges att de allmänna villkoren ska kontrolleras av näringsidkaren och att de ska

begäran från konsumenten så snart som möjligt, utan kostnad.

  1. Med avvikelse från föregående punkt ska, om distansavtalet ingås på elektronisk väg, och innan

distansavtalet ingås, undertecknas texten till dessa allmänna villkor elektroniskt

göras tillgängliga för konsumenten på ett sådant sätt att de kan göras tillgängliga för konsumenten på ett

Kan enkelt lagras på ett hållbart datamedium. Om så inte är rimligtvis fallet,

möjligt, kommer det att anges innan distansavtalet ingås vilken av de allmänna

information kan erhållas på elektronisk väg och att de, på konsumentens begäran, kan

elektroniska medel eller på annat sätt utan kostnad.

  1. I händelse av att, utöver dessa allmänna villkor, specifika produkt- eller tjänstevillkor för

Andra och tredje styckena ska gälla i tillämpliga delar och, i händelse av

motstridiga allmänna villkor förlitar sig alltid på den tillämpliga bestämmelse som är mest relevant för

är fördelaktigt.

  1. Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt, helt eller delvis,

ogiltiga eller upphävs, kommer avtalet och dessa villkor att fortsätta att gälla under återstoden och kommer att gälla

bestämmelsen i fråga utan dröjsmål genom ömsesidig överenskommelse kan ersättas av en bestämmelse om att tillämpningsområdet för

så nära originalet som möjligt.

  1. Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor måste bedömas "i andemeningen"

av dessa villkor.

  1. Eventuella oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor måste

ska tolkas "i andan" av dessa Regler och Villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet

  1. Om ett erbjudande är giltigt under en begränsad tidsperiod eller är förenat med villkor, ska detta uttryckligen anges i

nämns i erbjudandet.

  1. Erbjudandet är inte bindande. Företagaren har rätt att ändra och justera erbjudandet.
  2. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Den

Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet.

göra. Om företagaren använder bilder är de en sann representation av

produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel eller fel i erbjudandet ska vara bindande för

Företagaren gör det inte.

  1. Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till

ersättning eller upplösning av avtalet.

  1. Bilder som medföljer produkterna är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenör

Vi kan inte garantera att färgerna som visas exakt matchar produkternas verkliga färger.

  1. Varje erbjudande ska innehålla information på ett sådant sätt att det står klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som gäller.

samband med accepten av erbjudandet. Detta gäller särskilt följande:

priset inklusive skatter;

kostnaden för frakt, om någon;

det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta;

oavsett om ångerrätten gäller eller inte;

Metoden för betalning, leverans och genomförande av avtalet.

Perioden för godkännande av erbjudandet, eller den period inom vilken företagaren betalar priset

Garantier;

nivån på taxan för distanskommunikation, om kostnaden för att använda tekniken för

Distanskommunikation bör beräknas på en annan grund än den vanliga grundtaxan för

använda kommunikationsmedel;

Om avtalet arkiveras efter det att det har ingåtts och, om så är fallet, vid vilken tidpunkt det kan användas av konsumenten.

Consulting;

det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås, tar del av den information som han eller hon har lämnat inom ramen för

kontrollera och vid behov återställa de uppgifter som tillhandahålls genom avtalet,

Alla andra språk på vilka avtalet, utöver nederländska, kan ingås.

de uppförandekoder som företagaren har underkastat sig och det sätt på vilket konsumenten

uppförandekoder på elektronisk väg, och

Kortaste löptid för distansavtalet vid en långfristig transaktion.

 

Artikel 5 - Avtalet

  1. Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4 skall avtalet ingås vid tidpunkten för godkännandet

av konsumenten av erbjudandet och uppfyllandet av de villkor som fastställs därigenom.

  1. Om konsumenten har godtagit erbjudandet på elektronisk väg ska näringsidkaren omedelbart bekräfta att

på elektronisk väg, mottagandet av godkännandet av anbudet. Så länge som överenskommelsen om detta

Godkännandet inte har bekräftats av företagaren kan konsumenten säga upp avtalet.

  1. Om avtalet ingås på elektronisk väg ska den ekonomiska aktören vidta lämpliga tekniska och

organisatoriska åtgärder för att säkra elektronisk överföring av uppgifter och säkerställa en

Säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företagaren att tillhandahålla lämpliga

Iaktta säkerhetsföreskrifterna.

  1. Företagaren kan – inom rättsliga ramar – ta reda på om konsumenten är

skyldigheter, samt alla de faktiska omständigheter och faktorer som är relevanta för bedömningen av en

Ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om den ekonomiska aktören på grundval av denna undersökning

skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att lämna in en order eller begäran om en motiverad

eller att ställa särskilda villkor för föreställningen.

  1. Företagaren ska tillhandahålla följande information tillsammans med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på

på ett sådant sätt att de kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på ett

Hållbart datamedium, bifoga:

Besöksadressen till företagarens etableringsställe dit konsumenten kan vända sig med klagomål.

villkoren för och det sätt på vilket konsumenten kan utöva ångerrätten,

eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten;

information om garantier och befintlig eftermarknadsservice;

de uppgifter som ingår i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte företagaren redan har lämnat denna information till

som tillhandahålls av konsumenten innan avtalet fullgörs.

Kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år

år eller på obestämd tid.

  1. Vid en långfristig transaktion ska bestämmelsen i föregående stycke endast tillämpas på den första leveransen.
  2. Varje avtal ingås under förutsättning att det finns tillräcklig tillgänglighet

av produkterna i fråga.

Artikel 6 - Ångerrätt

Vid leverans av produkter:

  1. Vid köp av produkter ska konsumenten ha möjlighet att häva avtalet utan att ange vilka villkor som ska gälla för

i 14 dagar. Denna ångerperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten

av konsumenten eller en person som konsumenten har utsett i förväg och som näringsidkaren har informerat om

representant.

  1. Under betänketiden ska konsumenten hantera produkten och dess förpackning med omsorg. Han kommer att

eller använda produkten endast i den utsträckning som är nödvändig för att den ska kunna bedöma om den är

produkt. Om han utnyttjar sin ångerrätt kommer han att köpa produkten med alla

tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till företagaren

i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av företagaren.

  1. Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att göra det inom 14 dagar,

vid mottagandet av produkten, till företagaren. Konsumenten bör informeras om de åtgärder som

med hjälp av standardformuläret eller med hjälp av något annat kommunikationsmedel, t.ex. via e-post. Efter

konsumenten har angett att han vill utöva sin ångerrätt, måste kunden köpa produkten

Kan returneras inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna har levererats i tid.

t.ex. genom bevis på porto.

  1. Om kunden efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3 inte har meddelat att han eller hon önskar utnyttja

utöva sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till företagaren, är köpet en

faktum.

Vid tillhandahållande av tjänster:

  1. Vid tillhandahållande av tjänster ska konsumenten ha möjlighet att häva avtalet utan att ange några skäl.

Lösas upp i minst 14 dagar, med början den dag då avtalet ingås.

  1. För att kunna utnyttja sin ångerrätt ska konsumenten använda sig av den information som

erbjudandet och/eller rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls i detta avseende senast vid leveranstillfället.

Artikel 7 - Kostnader vid utövande av avtal

  1. Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt får kostnaderna för retur inte överstiga kostnaderna för

för hans räkning.

  1. Om konsumenten har betalat ett belopp ska näringsidkaren informera näringsidkaren om detta belopp så snart som möjligt, men

Återbetalning senast inom 14 dagar efter återkallelsen. Detta är dock under förutsättning att produkten redan har returnerats

har mottagits av handlaren eller avgörande bevis på fullständig retur kan lämnas in.

Återbetalningar kommer att göras via samma betalningsmetod som används av konsumenten, såvida inte konsumenten

uttryckligen ger tillstånd till en annan betalningsmetod.

  1. I händelse av skada på produkten på grund av vårdslös hantering av konsumenten själv, är konsumenten

ansvarig för eventuell värdeminskning av produkten.

  1. Konsumenten ska inte hållas ansvarig för produktens värdeminskning om

näringsidkaren inte har fått all lagstadgad information om ångerrätten, måste detta vara

innan köpeavtalet ingås.

Artikel 8 - Undantag från ångerrätten

  1. Näringsidkaren kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkt 2

och 3. Undantaget från ångerrätten gäller endast om näringsidkaren tydligt anger detta i erbjudandet,

åtminstone i god tid innan avtalet ingås.

  1. Undantag från ångerrätten är endast möjligt för produkter:

som har skapats av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;

som är klart personliga till sin natur;

som på grund av sin natur inte kan återlämnas.

som kan förstöras eller åldras snabbt;

vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som företagaren inte har något inflytande över

Har;

för enskilda tidningar och tidskrifter;

För ljud- och videoinspelningar och datorprogram vars försegling har brutits av konsumenten.

för hygieniska produkter där förseglingen har brutits av konsumenten.

  1. Undantag från ångerrätten är endast möjligt för tjänster:

som avser inkvartering, transport, catering eller fritidsaktiviteter på ett visst datum eller datum.

under en viss tidsperiod;

vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut.

Förfluten;

vadslagning och lotterier.

Artikel 9 - Priset

  1. Under den giltighetstid som anges i erbjudandet, priserna på de erbjudna produkterna och/eller

tjänster, med undantag för prisändringar på grund av ändrade momssatser.

  1. Genom undantag från vad som sägs i föregående punkt får näringsidkaren köpa produkter eller tjänster vars priser är kopplade till

fluktuationer på finansmarknaden och som företagaren inte har något inflytande över, med rörliga priser

erbjudande. Detta faktum att det är en fråga om fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är vägledande priser

är listade med erbjudandet.

  1. Prishöjningar inom 3 månader efter det att avtalet ingåtts är endast tillåtna om

De är resultatet av lagbestämmelser eller bestämmelser.

  1. Prishöjningar från och med 3 månader efter det att avtalet ingåtts ska endast tillåtas om

företagaren har föreskrivit detta och:

de är resultatet av rättsliga bestämmelser eller bestämmelser; eller

Konsumenten har rätt att häva avtalet med verkan från och med den dag då konsumenten

Prishöjningen träder i kraft.

  1. De priser som anges i erbjudandet av produkter eller tjänster är inklusive moms.
  2. Alla priser är föremål för tryck- och sättfel. För konsekvenserna av tryck- och sättningsfel,

Inget ansvar tas. I händelse av tryck- och sättningsfel är företagaren inte skyldig att sälja produkten i enlighet med

felaktigt pris.

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti

  1. Företagaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet,

specifikationer som anges i erbjudandet, till rimliga krav på sundhet och/eller användbarhet och de specifikationer som anges vid tidpunkten för

Rättsliga bestämmelser och/eller statliga bestämmelser som gäller vid tidpunkten för avtalets ingående.

Om så överenskommits garanterar företagaren också att produkten är lämplig för andra än

normal användning.

  1. En garanti som lämnas av näringsidkaren, tillverkaren eller importören ska inte påverka de lagstadgade

Påståenden som konsumenten kan göra gällande mot näringsidkaren på grundval av avtalet.

  1. Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter måste skickas till företagaren inom 2 månader efter leverans.

meddelas skriftligen. Produkterna måste returneras i sin originalförpackning och i

i nyskick.

  1. Företagarens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Företagaren är dock skyldig att

är aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild applikation

av konsumenten, och inte heller för att få råd om användning eller tillämpning av

Produkter.

  1. Garantin gäller inte om:

konsumenten själv har reparerat och/eller bearbetat de levererade produkterna eller har låtit tredje part lämna dem

reparera och/eller redigera;

de levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt är slarviga

har behandlats eller i strid med entreprenörens instruktioner och/eller har behandlats på förpackningen;

felet helt eller delvis är en följd av bestämmelser som regeringen har infört eller kommer att

beskaffenheten eller kvaliteten på de material som används.

Artikel 11 - Leverans och utförande

  1. Företagaren ska iaktta största möjliga försiktighet vid mottagandet av leveransen och vid

utförande av beställningar av produkter och vid bedömning av förfrågningar om tillhandahållande av tjänster.

  1. Leveransorten ska vara den adress som konsumenten har uppgett för företaget.
  2. Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4 i denna artikel ska bolaget

utföra beställningar skyndsamt, dock senast inom 30 dagar, om inte konsumenten har samtyckt till detta.

med en längre leveranstid. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte görs eller

endast delvis kan exporteras, kommer konsumenten att få den senast 30 dagar efter det att han eller hon har

Beställningen har gjorts med ett meddelande. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnad.

att lösas upp. Konsumenten har inte rätt till ersättning.

  1. Alla leveranstider är vägledande. Konsumenten kan inte beakta någon av de ovan nämnda tidsfristerna

härleda. Överskridande av en tidsfrist ger inte konsumenten rätt till ersättning.

  1. I händelse av upplösning i enlighet med punkt 3 i denna artikel ska näringsidkaren betala det belopp som konsumenten

så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter upplösningen.

  1. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer företagaren att göra allt för att

ersättningsartikel. Senast vid leveranstillfället kommer det att anges på ett tydligt och begripligt sätt

att en ersättningsvara kommer att levereras. När det gäller ersättningsvaror kan ångerrätten inte gälla

utesluten. Kostnaderna för alla returförsändelser är på företagarens bekostnad.

  1. Risken för skada och/eller förlust av produkter ligger hos företagaren fram till tidpunkten för

leverans till konsumenten eller en i förväg utsedd och tillkännagiven till företagaren

representant, om inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 12 - Långfristiga transaktioner: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

  1. Konsumenten får ingå ett avtal om tillsvidareanställning som syftar till att ge konsumenten rätt att

leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, avbryta när som helst med vederbörlig hänsyn till

överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid om högst en månad.

  1. Konsumenten får ingå ett tidsbegränsat avtal för en bestämd tidsperiod i syfte att

leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst mot slutet av

säga upp avtalet för en viss tidsperiod med iakttagande av de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid

högst en månad.

  1. Konsumenten får använda sig av de avtal som avses i föregående punkter:

när som helst och får inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt eller vid en viss

period;

åtminstone fördöma på samma sätt som de har gjort genom honom;

Säg alltid upp med samma uppsägningstid som företagaren har avtalat för sig själv.

Förlängning

  1. Ett tidsbundet avtal för regelbunden leverans av produkter

(inklusive el) eller tjänster, får inte automatiskt förnyas eller förnyas i syfte att

för en bestämd varaktighet.

  1. Med avvikelse från vad som sägs i föregående punkt ska ett avtal om visstidsanställning som har ingåtts för en bestämd tid och som har till syfte att

Regelbunden utdelning av dagstidningar, nyheter, veckotidningar och tidskrifter förnyas underförstått för en period av

högst tre månader, om konsumenten har sagt upp det förlängda avtalet vid utgången av

Förlängningen kan sägas upp med en uppsägningstid på högst en månad.

  1. Ett tidsbundet avtal för regelbunden leverans av produkter

Tjänster får endast automatiskt förnyas på obestämd tid om konsumenten när som helst har rätt till

med en uppsägningstid på högst en månad och en uppsägningstid på högst tre månader

i händelse av att avtalet föreskriver regelbunden, men mindre än en gång i månaden, leverans av dag,

tidningar, tidskrifter och tidskrifter.

  1. Ett avtal för en begränsad tidsperiod för regelbunden leverans av dagliga, nyhets- och

Veckotidningar och tidskrifter (prov- eller introduktionsprenumeration) kommer inte att fortsätta tyst och kommer automatiskt att upphöra i slutet av provperioden eller introduktionsperioden.

Dyr

  1. Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten säga upp avtalet efter ett år

när som helst med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa

motsätta sig uppsägning före utgången av den avtalade perioden.

Artikel 13 - Betalning

  1. Om inte annat har avtalats ska de belopp som ska betalas av konsumenten

inom sju arbetsdagar efter inledningen av den betänketid som avses i artikel 6.1. I händelse av en

avtal om tillhandahållande av en tjänst, ska denna tidsfrist börja löpa efter det att konsumenten har fått bekräftelse på att tjänsten har

överenskommelse.

  1. Konsumenten är skyldig att utan dröjsmål rapportera alla felaktigheter i de betalningsuppgifter som lämnats eller nämnts till konsumenten.

entreprenör.

  1. I händelse av utebliven betalning från konsumenten har näringsidkaren rätt att, med förbehåll för rättsliga begränsningar,

att ta ut skäliga kostnader som konsumenten har fått kännedom om i förväg.

Artikel 14 - Förfarande för klagomål

  1. Företagaren har ett tillräckligt offentliggjort klagomålsförfarande och behandlar klagomålet

i enlighet med detta klagomålsförfarande.

  1. Klagomål på avtalets fullgörande måste beskrivas fullständigt och tydligt inom 2 månader

lämnas in till företagaren efter att konsumenten har upptäckt felen.

  1. Klagomål som lämnas in till näringsidkaren ska räknas inom en period av 14 dagar från den dag då

mottagits besvarade. Om ett klagomål kräver en förutsebart längre handläggningstid, ska

företagaren inom en period av 14 dagar med ett mottagningsbevis och en indikation på när

Konsumenterna kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

  1. Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse, ska en tvist uppstå som ska omfattas av

Tvistlösning.

  1. I händelse av klagomål måste en konsument först kontakta företagaren. Det är också möjligt att

klagomål via den europeiska plattformen för tvistlösning online (http://ec.europa.eu/odr). Webshop är inte tillgänglig för närvarande

Ansluten till ett kvalitetsmärke hos en tvistenämnd.

  1. Ett klagomål ska inte upphäva företagarens skyldigheter, såvida inte företagaren har angett något annat skriftligen.

Anger.

  1. Om ett klagomål befinns vara välgrundat av näringsidkaren ska näringsidkaren, efter eget val eller

Byt ut eller reparera levererade produkter utan kostnad.

Artikel 15 - Tvister

  1. Avtal mellan näringsidkaren och konsumenten som dessa allmänna villkor avser

uteslutande nederländsk lag gäller. Även om konsumenten bor utomlands.

  1. Wienkonventionen om försäljning skall inte tillämpas.

Artikel 16 - Ytterligare eller avvikande bestämmelser

Ytterligare bestämmelser eller bestämmelser som avviker från dessa allmänna villkor får inte vara till nackdel för

och måste registreras skriftligen eller på ett sådant sätt att det kan registreras av konsumenten.

kan lagras på ett tillgängligt sätt på ett hållbart datamedium.